home

Uw mening delen : samen met patiënten verbetert OLVG de zorg

OLVG is er voor u als patiënt. Wij willen dat u tevreden bent over onze medische zorg en onze dienstverlening.

OLVG maakt graag gebruik van de kennis en ervaring van u als patiënt om de zorg te verbeteren. OLVG hoort graag uw mening over ons ziekenhuis en over uw behandeling.   

U kunt in OLVG op meerdere manieren uw mening geven of een vraag stellen: 

U wilt een verbeter idee delen 

OLVG probeert steeds de zorg te verbeteren. Tips of ideeën kunt u mailen naar info@olvg.nl. U bericht komt dan terecht op de juiste afdeling of medewerker van OLVG. Zo maken we samen de zorg elke dag beter. 

 

U heeft een vraag

Als u een vraag heeft, kunt u contact opnemen met de receptie bij de hoofdingang. U kunt ook bellen

 

U heeft een klacht

Wij hopen dat u tevreden bent met onze zorgverlening. Soms kan een bezoek aan ons ziekenhuis anders lopen dan u had verwacht of gewenst. Als er iets gebeurt waardoor u niet tevreden bent over ons ziekenhuis, aarzel dan niet om dit kenbaar te maken. 

Lees meer over klacht indienen

 

U heeft een compliment

U kunt de afdeling persoonlijk een compliment geven of een e-mail sturen via info@olvg.nl

 

U wilt deelnemen aan het patiëntenpanel van OLVG 

Door lid te worden van het patiëntenpanel van OLVG kunt u uw mening geven over de kwaliteit van de zorg en dienstverlening van OLVG.

Lees meer over het patiëntenpanel

 

Zorgkaart Nederland

U kunt uw waardering ook delen op ZorgkaartNederland, een online platform met beoordelingen van patiënten.

Lees meer over ZorgkaartNederland

 

Samen beslissen

Bij Samen Beslissen bespreekt een patiënt met de zorgverlener de zorg die het beste past.

Lees meer over Samen Beslissen.

 

Keuzehulpen

Voor veel diagnoses zijn verschillende behandelingen mogelijk. Een keuzehulp kan u helpen om een beslissing te nemen. 

Lees meer over Keuzehulpen.

 

Medische vragenlijsten (PROMS)

OLVG gebruikt vragenlijsten om inzicht te krijgen in hoe het met u gaat, hoe u zich voelt en wat voor u belangrijk is. Met deze informatie kan OLVG zorg bieden die voor u waardevol is, die afgestemd is op uw situatie.

Lees meer over Medische vragenlijsten.

 

Patiëntenraad

De patiëntenraad van OLVG behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle patiënten van OLVG. De nadruk ligt op het belang van patiënten. Daarnaast houdt de raad zich ook bezig met de gemeenschappelijke belangen van familieleden, naasten en bezoekers van patiënten. De patiëntenraad geeft zowel gevraagd als ongevraagd advies aan de bestuurders van de instelling. 

Lees meer over Patiëntenraad.  

 

Patiëntervaringsmonitor

OLVG voert elk jaar een patiëntervaringsmonitor (PEM) uit om de ervaringen van patiënten te onderzoeken. 

Lees meer over Patiëntervaringsmonitor.

 

Spiegelgesprek

Een spiegelgesprek bij OLVG biedt patiënten de kans om hun ervaringen te delen en de zorg te verbeteren. 

Lees meer over Spiegelgesprek.

 

Verbetermeter

Naast het jaarlijkse patiëntervaringsonderzoek gebruikt OLVG de Verbetermeter. Dit is een vragenlijst van een medische afdeling. 

Lees meer over Verbetermeter.

 

 

Coproduceren

De raadpleging van patiënten geeft OLVG richting in de onderwerpen die we oppakken of (door)ontwikkelen. OLVG maakt ook gebruik van co-creatie waarbij we de patiënt volledig betrekken bij het proces of project.

Lees meer over Coproduceren.