home

Veelgestelde vragen over MijnOLVG

Algemene vragen

U kunt eenvoudig inloggen in MijnOLVG met DigiD. U kunt de MijnOLVG-app downloaden in de App Store of Google Play Store. U kunt ook inloggen via de website www.mijnolvg.nl

Heeft u vragen over MijnOLVG of heeft u hulp nodig? U kunt terecht bij het Patiënten Servicepunt. We helpen u graag.

Heeft u vragen over MijnOLVG of heeft u hulp nodig? U kunt terecht bij het Patiënten Servicepunt in de centrale hal van OLVG. U kunt ook een e-mail sturen naar mijnolvg@olvg.nl. We helpen u graag.

Als u MijnOLVG niet kunt of wilt gebruiken, ontvangt u de informatie die u nodig heeft via de post of per e-mail. Of we geven het op papier aan u mee. U kunt zelf kiezen wat u het meest prettig vindt.

Vragen over inloggen met DigiD

U kunt de DigiD-app downloaden op uw telefoon of tablet. Kijk voor meer uitleg op de website van DigiD

Heeft u nog geen DigiD-account, vraag dit dan aan via www.digid.nl. De DigiD-app kunt u downloaden in de App Store of Google Play Store. 

Zonder een Nederlands paspoort/identiteitskaart (ID-kaart) of rijbewijs kunt u geen ID-check doen in de DigiD-app. U kunt dan dus niet inloggen in MijnOLVG via DigiD. Voorlopig kunt u nog wel inloggen in MijnOLVG met een inlognaam en wachtwoord.

Voor hulp bij het aanmaken van een DigiD-account of bij het installeren van de DigiD-app kunt u terecht op digid.nl/hulp. Voor een gesproken en eenvoudige uitleg over DigiD in meerdere talen kunt u terecht op digid.uabc.nl/nl

Ga naar de website van DigiD voor meer uitleg over het uitvoeren van de ID-check in uw DigiD-app.

Ja, ook als gemachtigde van een of meer van uw naasten logt u in met DigiD in ons patiëntenportaal MijnOLVG. Let op, u logt dan in met uw eigen DigiD-account, niet met dat van uw naaste. 

Om als gemachtigde met DigiD in te kunnen loggen in het MijnOLVG-account van uw naaste, moet u zelf ook als patiënt bekend zijn bij OLVG. Bent u dat niet, dan kunt u alleen met een inlognaam en wachtwoord inloggen in het MijnOLVG-account van uw naaste.

Vragen over het digitale laboratoriumformulier

In MijnOLVG vindt u het laboratoriumformulier door te klikken op 'Menu' > 'Aankomende onderzoeken en verrichtingen'. Als u op de rode knop ‘Laboratoriumformulier downloaden’ klikt, opent het formulier. Daarna vindt u het formulier bij ‘Downloads’ of ‘Bestanden’ op uw mobiele telefoon of computer.

Op de dag van uw afspraak gaat u naar de polikliniek Bloedafname in OLVG. Bij de balie laat u eerst uw legitimatiebewijs zien. Daarna laat u uw laboratoriumformulier zien op uw mobiele telefoon. Een medewerker van de polikliniek scant de barcode vanaf uw mobiele telefoon.

Tip: zorg dat u alvast klaarstaat met uw laboratoriumformulier. Zo kunnen we u én andere patiënten zo snel mogelijk helpen. 

Ja, u kunt op alle locaties van OLVG Lab terecht met uw digitale laboratoriumformulier. Op een aantal externe locaties van OLVG Lab is het alleen niet mogelijk voor medewerkers om de barcode op uw laboratoriumformulier te scannen. De benodigde informatie op uw laboratoriumformulier kan wel handmatig van uw telefoon worden afgelezen door medewerkers van OLVG Lab. U kunt dus bij alle locaties van OLVG Lab terecht.

Voor onderzoek in een ander ziekenhuis of in het buitenland moet u uw laboratoriumformulier uitprinten. Neem het papieren laboratoriumformulier mee naar uw afspraak. Zorg er na uw onderzoek voor dat uw arts in OLVG de uitslagen van uw onderzoek op tijd ontvangt. Stuur uw arts een bericht via MijnOLVG en voeg de uitslagen van uw onderzoek toe als bijlage.

Ja, u kunt uw laboratoriumformulier downloaden op uw mobiele telefoon of computer. Daarna kunt u uw laboratoriumformulier zelf uitprinten. U kunt ook een papieren laboratoriumformulier ophalen bij de polikliniek van de afdeling waar u onder behandeling bent.

Ja, uw laboratoriumformulier is altijd zichtbaar in MijnOLVG. Ook als uw laboratoriumformulier in het ziekenhuis of door uzelf is uitgeprint.

Neem contact op met het Patiënten Servicepunt.

Vragen over het aanvragen van herhaalrecepten

Nee, voor sommige medicijnen kunt u geen herhaalrecept via MijnOLVG aanvragen. Dit kan verschillende redenen hebben. U kunt bijvoorbeeld alleen herhaalrecepten aanvragen voor medicijnen die uw zorgverlener in MijnOLVG heeft voorgeschreven. Voor medicijnen die u via uw huisarts krijgt kunt u geen herhaalrecept aanvragen via MijnOLVG.

Dit kan alleen als u gemachtigd bent voor het beheren van het MijnOLVG-account van deze persoon. Uw naaste moet zijn medisch dossier daarvoor eerst delen met u, en u moet hiervoor toestemming geven.

Klik op ‘Menu’ > ‘Apotheken’ om uw apotheken te beheren. U kunt hier apotheken toevoegen en apotheken verwijderen. Meteen daarna kunt u de gewenste apotheek selecteren voor het ophalen van uw aangevraagde herhaalrecepten.

Uw zorgverlener reageert binnen vijf werkdagen op uw aanvraag. Als uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een bericht in uw Postvak in MijnOLVG. De door u gekozen apotheek laat u vervolgens weten wanneer u de medicijnen kunt ophalen.

Heeft u nog niet eerder medicijnen opgehaald bij de door u gekozen apotheek? Dan moet u soms zelf contact opnemen met de apotheek voor het ophalen van uw medicijnen.

Hoort u niets, dan vragen we u om zelf contact op te nemen met de apotheek over het ophalen van uw medicijnen. Vanuit MijnOLVG is de aanvraag van uw herhaalrecept naar door u gekozen apotheek gestuurd. De apotheek kan u het beste vertellen wat er met uw aanvraag is gebeurd.

Als uw aanvraag is afgewezen, krijgt u hierover een bericht in uw Postvak in MijnOLVG. In dit bericht staat ook waarom uw aanvraag is afgewezen. Als u vragen heeft over de reden van afwijzing, kunt u deze stellen aan uw zorgverlener of de polikliniek via MijnOLVG.

Het komt soms voor dat niet al uw aangevraagde herhaalrecepten worden goedgekeurd. U krijgt hierover altijd een bericht in uw Postvak in MijnOLVG. In dit bericht staat ook waarom uw aanvraag is afgewezen. Als u vragen heeft over de reden van afwijzing, kunt u deze stellen aan uw zorgverlener of de polikliniek via MijnOLVG. Van de door u gekozen apotheek hoort u vervolgens wanneer u de goedgekeurde herhaalrecepten kunt ophalen.

Uw zorgverlener kan soms iets aanpassen aan uw aanvraag, bijvoorbeeld de hoeveelheid medicijnen. Meestal neemt uw zorgverlener hierover contact met u op. Als u niet weet waarom uw zorgverlener iets heeft aangepast, kunt u een vraag stellen aan uw zorgverlener of de polikliniek via MijnOLVG.

Als u patiënt bent in OLVG, kunt u makkelijk gebruikmaken van MijnOLVG. MijnOLVG is het patiëntenportaal van OLVG. In MijnOLVG kunt u uw medische gegevens zien. Op elk moment, wanneer het u uitkomt. OLVG breidt MijnOLVG steeds verder uit, zodat u zelf meer digitaal kunt regelen. Met MijnOLVG kunnen we u sneller helpen.

Inloggen in MijnOLVG kan met uw DigiD. U kunt de MijnOLVG-app downloaden in de App Store of Google Play Store. U kunt ook naar de website www.mijnolvg.nl.

Als u MijnOLVG écht niet kunt gebruiken, kunt u uw herhaalrecepten aanvragen door te bellen naar de polikliniek van de afdeling waar u onder behandeling bent. U kunt in het ziekenhuis ook naar de balie gaan van de polikliniek van de afdeling waar u onder behandeling bent.

Het Patiënten Servicepunt: voor al uw vragen over MijnOLVG

Staat uw vraag er niet tussen of heeft u hulp nodig? Neem contact op met het Patiënten Servicepunt.

U vindt het Patiënten Servicepunt in de centrale hal van OLVG, locatie Oost of OLVG, locatie West. Of bekijk de webpagina: Het Patiënten Servicepunt.