Uw dossier online inzien?
In MijnOLVG kunt u uw persoonlijke gegevens van OLVG inzien en beheren. U kunt bijvoorbeeld uw afspraken bekijken, onderzoeksuitslagen inzien en korte vragen stellen.
Lees verder
Waar u als patiënt van OLVG voorheen met uw vragen bij diverse balies in het ziekenhuis moest zijn, bundelen we deze diensten nu op één locatie: het Patiënten Servicepunt. Dit punt vindt u bij binnenkomst in de centrale hal, op locatie Oost en op locatie West. Hier kunt u terecht met al uw niet-medische vragen. Ook moet iedere bezoeker in OLVG zich eerst aanmelden bij het Patiënten Servicepunt.
U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht voor onder meer:
Door de komst van het Patiënten Servicepunt én een veranderde werkwijze bij de poliklinieken kunnen we u nog beter en sneller helpen. In onderstaande animatie ziet u hoe.
Maandag t/m vrijdag van 7.00 uur tot 23.00 uur
Zaterdag en zondag van 6.00 uur tot 23.00 uur
Maandag t/m vrijdag van 7.00 uur tot 20.30 uur
Zaterdag en zondag van 8.00 uur tot 20.30 uur
Neem dan contact op met het Patiënten Servicepunt:
020 599 91 11
info@olvg.nl
020 510 89 11
info@olvg.nl
Vragen over MijnOLVG: mijnolvg@olvg.nl
Bij het Patiënten Servicepunt kunt u terecht met al uw niet-medische vragen. Waar u als patiënt van OLVG voorheen met uw vragen bij diverse balies verspreid over het ziekenhuis terechtkon, bundelen we deze diensten nu op één locatie. Het Patiënten Servicepunt bevindt zich direct bij binnenkomst in de centrale hal, zowel op locatie Oost als locatie West.
Door de komst van het Patiënten Servicepunt én een veranderde werkwijze bij de poliklinieken kunnen we u nog beter en sneller helpen.
Heeft u een afspraak bij OLVG? Dan meldt u zich eerst bij het Patiënten Servicepunt. Zo weten we dat u er bent, controleren uw gegevens en wijzen we u de juiste route naar uw afspraak. Ook geven we graag antwoorden op vragen over MijnOLVG. Ook moet iedere bezoeker in OLVG zich eerst aanmelden bij het Patiënten Servicepunt. Dat kan voorafgaand aan het bezoek telefonisch of ter plekke.
U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht met al uw niet-medische vragen, waaronder:
Wij vragen u om 10 tot 15 minuten eerder te komen. Zo heeft u voldoende tijd om bij binnenkomst uw handen te desinfecteren, vragen te beantwoorden bij het coronascreeningspunt en om u aan melden bij het Patiënten Servicepunt
Ja. Vanwege het coronavirus hebben we speciale regels voor bezoek moeten maken. Een van deze regels is dat u alleen op bezoek kunt komen als u zich vooraf aanmeldt bij ons Patiënten Servicepunt (dat kan telefonisch en ter plekke). Lees meer over de bezoekregels.
Bij de polikliniek kunt u terecht met uw medische vragen (zoals bijvoorbeeld: Moet ik nuchter zijn voor een onderzoek? of Kan ik ook zonder verwijzing terecht?) en voor uw afspraak met uw zorgverlener.
Om u nog sneller en efficiënter te helpen maken we in OLVG gebruik van MijnOLVG. Daarin kunt u een deel van uw afspraak thuis voorbereiden. Ook kunt u er onder meer uw afspraken bekijken, onderzoeksuitslagen inzien en korte vragen stellen aan de polikliniek. Verder kunt u uw medicatie, allergieën en persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen. En u ziet de brieven die uw zorgverlener naar bijvoorbeeld uw huisarts heeft gestuurd. Wanneer u uw gegevens in MijnOLVG goed invult, kunt u bovendien snel door naar de poli.
Als u MijnOLVG niet kunt of wilt gebruiken, sturen wij u informatie over de afspraak via de post of via e-mail, of wij geven het op papier aan u mee. U kunt zelf kiezen wat u het meest prettig vindt.
Ja, wij kunnen u daarbij helpen. We hebben dan een geldig identiteitsbewijs nodig ter controle van uw gegevens. Vervolgens krijgt u van ons een activatiecode waarmee u toegang krijgt tot het MijnOLVG-portaal. En we leggen u uit hoe de app werkt op het apparaat (smartphone, laptop, pc) dat u gebruikt. Online aanmelden is ook mogelijk via mijnolvg.nl.
OLVG wil veilige zorg bieden. Daarom moeten we zeker weten dat we de juiste gegevens koppelen aan de juiste persoon. Zo voorkomen we vergissingen en zorgen we ervoor dat we werken met de juiste gegevens uit het juiste medisch dossier.
In Nederlandse ziekenhuizen geldt voor alle patiënten de identificatieplicht. Wij vragen u bij een afspraak om een geldig legitimatiebewijs: een geldig paspoort of rijbewijs, een identiteitskaart of een verblijfsvergunning. Heeft u dit niet bij u, dan kunnen wij u mogelijk niet helpen.
Ja. Voorheen was er een aparte balie voor het aanvragen van een kopie Medisch Dossier, dit vindt nu plaats bij het Patiënten Servicepunt. U kunt ook online een aanvraag naar het Patienten Servicepunt sturen. Op www.olvg.nl/medisch-dossier vindt u alle informatie en het aanvraagformulier
Dat klopt. Vanaf 1 augustus geldt een speciale korting voor het parkeren op vertoon van de inrijkaart. Dit geldt alleen voor onze patiënten en bezoekers.