home

Poliklinische apotheek 24/7 : u kunt hiervoor terecht bij Poliklinische apotheek

Poliklinische apotheek 24/7

Locatie

OLVG, locatie West, Jan Tooropstraat 164
West, centrale hal

Openingstijden

Poliklinische apotheek: 8.00 tot 18.00 uur, maandag t/m vrijdag. Dienstapotheek: 18:00 tot 8:00 uur, avond, nacht, weekend en feestdagen.

Chat met de apotheek

Wij streven ernaar om op werkdagen binnen 24 uur antwoord te geven. In het weekend worden chatberichten niet beantwoord.

Icoon Patienten Service Punt

Het Patiënten Servicepunt
: voor al uw niet-medische vragen

Bij het Patiënten Servicepunt meldt u zich aan bij binnenkomst in ons ziekenhuis. 
U vindt ons in de centrale hal op locatie Oost en locatie West.
Hier kunt u terecht met al uw niet-medische vragen.

Lees verder

Routes

Over de poli

Bij de  poliklinische apotheek op OLVG locatie West kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag, geneesmiddelen ophalen.

  • Krijgt u nieuwe medicijnen, dan nemen wij de belangrijkste aandachtspunten met u door. Ook geven wij de informatie op papier aan u mee, zodat u dit thuis rustig kunt nalezen.
  • Neem altijd uw Actueel Medicatieoverzicht mee. Omdat sommige medicijnen niet gecombineerd mogen worden, moeten wij weten welke medicijnen u al gebruikt. Een Actueel Medicatieoverzicht is gratis op te vragen bij uw eigen apotheek.
  • Heeft u geen Actueel Medicatieoverzicht meegenomen? Dan moeten wij eerst contact opnemen met uw eigen apotheek of huisarts. Hiervoor vragen wij vooraf uw toestemming.
  • Om veilig gebruik te garanderen, vragen wij u altijd of u overgevoelig bent voor bepaalde medicijnen.
  • Als het nodig is, overlegt de apotheker met uw arts.
  • Wij informeren uw vaste apotheek over de medicatie die wij aan u afleveren. Uw Actueel Medicatieoverzicht blijft dan actueel.

Inschrijven en uitschrijven

Om van de diensten van de apotheek in OLVG gebruik te kunnen maken, is inschrijven niet nodig. Wel vragen wij u om het 'toestemmingsformulier medicatieoverdracht Poliklinische Apotheek' in te vullen. U geeft met dit formulier toestemming voor het elektronisch uitwisselen van uw medische gegevens naar andere zorgverleners.
Als u zich wilt inschrijven bij de OLVG apotheek moet u uw legitimatiebewijs en het pasje van uw zorgverzekeraar meenemen.

Waarom inschrijven handig is:

  • U kunt uw medicijnen op recept van uw arts in OLVG direct ophalen.
  • U kunt online een recept aanvragen. Uw medicijnen liggen voor u klaar bij uw eerstvolgende bezoek aan OLVG.
  • Als u ingeschreven bent, hoeft u zich niet steeds te legitimeren.

Als u zich weer wilt uitschrijven bij de OLVG apotheek, kunt u dit aangeven in de apotheek.

Wat moet ik betalen?

Wij controleren altijd welke medicijnen uw zorgverzekeraar vergoedt. Medicijnen die niet worden vergoed, moet u zelf betalen. Dat kan contant of via pinbetaling.

 Voor elk recept dat u bij een apotheek inlevert, betaalt u de kosten van het medicijn en de kosten van de zorg. Deze kosten vallen onder uw wettelijke eigen risico. In 2022 is dit verplicht eigen risico vastgesteld op 385 euro. Heeft u bij het afsluiten van uw zorgverzekering gekozen voor een aanvullend hoger eigen risico? Houd hier dan ook rekening mee.

Bij alle hulpmiddelen dient u de rekening zelf direct te betalen, omdat wij geen overeenkomst hiervoor hebben met de  zorgverzekeraars. Het gaat hier om bijvoorbeeld test-strips voor bloedglucosemeters of verbandmateriaal.

Kosten spoedzorg

Spoedzorg is duurder. Op werkdagen na 18.00 uur en op zondagen en feestdagen hanteren wij een hoger tarief voor onze diensten. Wij brengen de volgende kosten in rekening:

  • €38,90 euro per receptregel.
  • Kosten van het medicijn, inclusief 9% BTW.

Dit tarief is hoger dan u overdag in uw eigen apotheek betaalt. Dat heeft te maken met hogere personeelskosten vanwege werktijden in avond-, nacht- en weekenduren.

Kan ik mijn medicijnen thuis laten bezorgen?

Woont u in de regio Amsterdam en kunt u uw medicijnen niet zelf ophalen? Informeer bij onze apotheek naar de mogelijkheid om uw medicijnen thuis te laten bezorgen.

Heeft u medicijnen thuis die over datum zijn of niet meer worden gebruikt? Lever ze in!
Weggooien via de gootsteen of in de prullenbak belast het milieu en kan op den duur ook het drinkwater verontreinigen. Wij nemen deze middelen in en laten ze op de juiste manier vernietigen.

Medicatie 24/7 ophalen uit een afhaalkluis

Wilt u uw herhaalmedicatie ophalen zonder dat u in de rij hoeft te wachten? Wij hebben een veilige medicijnkluis waarin we uw bestelde medicijnen voor u klaarleggen. U ontvangt op uw telefoon een sms-bericht met een unieke afhaalcode. Daarmee krijgt u toegang om uw bestelling op te halen. Het ophalen van uw bestelling kan dag en nacht. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de apotheek per e-mail of telefoon, of langskomen in de apotheek.

Telefonische bereikbaarheid

  • De poliklinische apotheek is bereikbaar van 08:00 uur tot 12:00 uur en van 13:30 tot 18:00 uur.
  • De dienstapotheek is bereikbaar van 18:00 uur tot 08:00 uur. In de diensttijden kan de wachttijd oplopen. Dit komt omdat de collega’s van de dienstapotheek met minder personeel werken.

Vragen?

Heeft u een vraag of suggestie en weet u niet waar u terecht kunt? Neem dan contact op met het de receptie bij de hoofdingang. De medewerkers proberen uw vraag te beantwoorden, of verwijzen u door naar de juiste afdeling.

Stelt u uw vragen liever niet aan de balie? Geef dit dan aan. De Poliklinische Apotheek 24/7 heeft een aparte spreekkamer voor een gesprek met een apotheker of apothekersassistent.

Wat kan er beter?

Heeft u een tip of verbetersuggestie? Dan horen wij dat graag. Mail uw suggestie door naar informatie@olvg.nl en wij sturen uw bericht door naar de verantwoordelijke persoon in de organisatie. Zo maken we samen de zorg elke dag beter.

Heeft u een klacht?

Bent u ontevreden over uw behandeling, maar levert een gesprek met de betrokken arts of verpleegkundige niet voldoende op. Of vindt u het lastig om in een gesprek uw kritiek te uiten, zoek dan contact met onze klachtenfunctionaris. Samen bekijkt u dan de mogelijkheden om tot een goede behandeling van uw klacht te komen. Ook kunt u bij de klachtenfunctionaris terecht voor een advies over of hulp bij de aanpak van uw klacht. Hier vindt u meer informatie over het indienen van een klacht.

Privacyverklaring

Lees hier de privacyverklaring patiëntgegevens.