home

Digitale begeleiding bij uw behandeling in OLVG : taken via MijnOLVG

Wanneer u in OLVG behandeld wordt, krijgt u soms digitale begeleiding via MijnOLVG. U ontvangt dan via MijnOLVG taken. Deze taken ondersteunen u in uw behandeling. Bij elke nieuwe taak krijgt u een melding. U kunt zelf instellen wanneer u meldingen wilt ontvangen.

U ontvangt bijvoorbeeld een melding zoals:

  • verzoek tot invullen van een vragenlijst
  • lezen of bekijken van voorlichting, folder of een video
  • maken van een poliklinische afspraak
  • herinneringen voor nog af te ronden taken
  • herinneringen voor het innemen van uw medicijnen

Uw taken staan bij elkaar in de MijnOLVG-app of op www.mijnolvg.nl.

U kunt eenvoudig inloggen in MijnOLVG met DigiD. Download de MijnOLVG-app in de App Store of Google Play Store. U kunt ook inloggen via de website www.mijnolvg.nl

Taken

Na inloggen in MijnOLVG krijgt u een overzicht van taken van vandaag. U kunt ook zien welke taken u in het verleden heeft gehad.

Taken bekijken en afronden

  1. Open de MijnOLVG-app of ga naar mijnolvg.nl en log in.
  2. Ga in het Menu naar Mijn Dossier en klik op ‘Taken’.
  3. U kunt ook direct in het hoofdscherm doorklikken op de melding ‘taken bekijken’.
  4. De lijst met taken toont de taken die u vandaag en in de toekomst moet doen. Ook ziet u taken uit het verleden die u nog kunt afmaken. 
  5. De taken die u eerder heeft afgerond, kunt u niet zien. 
  6. Start met uw taak door op de taak te klikken.

Soorten taken

Er zijn verschillende taken: voorlichting, vragenlijsten, algemeen, medicatie, gezondheid meten.  U kunt ook zelf een taak aanmaken. De taken kunt u herkennen aan de symbolen die naast de taak staan:

 



Voorlichting

  • U krijgt informatie. Dit kan een tekst, een filmpje, een website of een folder zijn.
  • Klik op de link. De informatie ziet u in een nieuw scherm.
  • U kunt terug naar het overzicht met taken door op ‘gereed’ te klikken of via het teken < op uw telefoon.
  • U krijgt de vraag of u de informatie heeft begrepen. Er zijn 2 mogelijkheden.
    • klikken op Ik begrijp het   
    • klikken op Een vraag stellen. U kunt uw zorgverlener hierover een vraag stellen.
  • U kunt deze taken altijd terugvinden in het menu onder ‘Voorlichting’.

Vragenlijsten

We vragen u om een reactie op een aantal vragen. Alle vragen met * zijn verplicht.
Na het invullen van uw antwoorden zijn er 2 mogelijkheden.

  1. Klik op Doorgaan om naar de volgende vragen te gaan.
  2. Klik op Verzenden om uw antwoorden te verzenden.
  3. Klik op Annuleren om uw antwoorden te wissen. U kunt uw antwoorden op een later moment invullen.

De antwoorden worden naar uw zorgverlener gestuurd.

Algemene taken

Met een algemene taak wordt u gevraagd iets uit te voeren, bijvoorbeeld het zetten van stappen. Via de app kunt u meteen uw waarde invoeren. Kies via de browser eerst voor ‘nieuwe gegevens toevoegen’.

Medicatietaken

Met een medicatietaak wordt u gevraagd medicatie in te nemen.

  • Staat er een vinkje of kruisje direct naast de taak? Dan kunt u deze gelijk afronden.
  • Geef met het blauwe vinkje aan dat u uw medicijnen heeft ingenomen
  • Of gebruik het rode kruisje om aan te geven dat u deze niet heeft ingenomen.
  • Een medicatietaak kan u ook vragen om meerdere soorten medicatie in te nemen.
  • U vindt deze medicijnen door te klikken op de taak.

Gezondheid meten

Bij deze taak vragen we u om nieuwe gegevens of metingen toe te voegen. U kunt ook zelf gegevens toevoegen en terugzien.

  • Klik in het menu onder ‘Mijn dossier’ op ‘Mijn gezondheid’.
  • Door op Metingen toevoegen (app) of nieuwe gegevens toevoegen (website) te klikken kunt u bijvoorbeeld aantal stappen, bloeddruk en uw gewicht invullen.
  • U kunt hier ook uw vorige metingen terugzien.
  • Tip: Indien mogelijk kunt u uw MijnOLVG- account koppelen aan de app Fitbit, Apple Gezondheid of Google Fit om sommige gegevens automatisch door te laten geven. U kunt hier eventueel ook zelftesten invullen.

 

Maak uw eigen taken

U kunt ook eigen taken aanmaken. U kunt bijvoorbeeld instellen dat u iedere dag een berichtje krijgt om 15 minuten te wandelen.

  • Open in het menu Taken.
  • Klik op Meer’.
  • Selecteer ‘Taak aanmaken’.
  • Geef uw taak een korte naam en vul eventueel een omschrijving in.
  • Geef aan wanneer en hoe laat de taak moet starten.
  • Geef eventueel aan hoe vaak u de taak wilt ontvangen.
  • Geef eventueel aan of u de taak wilt herhalen.
  • Klik op 'Verzenden'.

Zelf kiezen hoe en wanneer u een melding wilt ontvangen

U kunt op allerlei manieren meldingen over de taken ontvangen. Dit kunt u zelf kiezen en instellen in MijnOLVG.

Goed om te weten

  • Wanneer u pushberichten heeft ingesteld, ontvangt u bericht bij een nieuwe taak. U kunt het ontvangen van de berichten aanpassen via Meldingen.
  • Lukt het niet direct om de taak af te ronden? U krijgt een herinnering en kunt uw taak terugvinden bij ‘Taken uit het verleden’.
  • Het is ook mogelijk om al uw taken in een keer te ontvangen.
  • Meer informatie over het aanpassen van meldingen staat op de webpagina Instellingen voor meldingen en berichten aanpassen.

Instellen van uw meldingen

  1. Kies onder het menu onder ‘Mijn Dossier’ voor ‘Taken’.
  2. Kies vervolgens op het symbool voor ‘herinneringen beheren’ (rechtsboven in de app, links in de browser)
  3. U kunt hier aangeven wanneer en hoe u aan uw taken herinnerd wil worden. Dit kan via e-mail en mobiele notificaties.
  4. Ook kunt u instellen voor welke soorten taken u meldingen wilt ontvangen.
  5. Onder ‘Herinneringsplanning’ kunt u zelf beheren op welk tijdstip u de herinnering standaard krijgt.

Let op: sommige meldingen kunt u niet uitzetten omder de taken nodig zijn bij uw behandeling.

Herinneringen beheren

Controleer uw voortgang

U kunt de voortgang van uw taken bijhouden door in het menu ‘Taken’ op het grafieksymbool te klikken. In het overzicht ziet u welke van uw taken u heeft afgerond.

Door de knop bovenin uw scherm te gebruiken kunt u uw voortgang terugkijken van de afgelopen 7, 30 en 90 dagen.

 

Vragen

Heeft u vragen over MijnOLVG? U kunt terecht bij het Patiënten Servicepunt. De medewerkers helpen u graag.

Lees verder