Het Patiënten Servicepunt : voor al uw niet-medische vragen

Waar u als patiënt van OLVG voorheen met uw vragen bij diverse balies in het ziekenhuis moest zijn, bundelen we deze diensten nu op één locatie: het Patiënten Servicepunt. Dit punt vindt u bij binnenkomst in de centrale hal, op locatie Oost en op locatie West. Hier kunt u terecht met al uw niet-medische vragen. 

U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht voor onder meer:

  • het aanmelden voorafgaand aan uw afspraak
  • de route naar de afdeling 
  • vragen over MijnOLVG
  • uw inschrijving of wijziging van uw persoonlijke gegevens
  • het maken van een foto voor in uw medisch dossier
  • toestemming voor het delen van uw medisch dossier
  • een aanvraag voor een kopie van uw medisch dossier, bijvoorbeeld röntgenbeelden
  • een speciale bezoekerskorting voor het parkeren op vertoon van uw inrijkaart
  • vragen over voorzieningen in het ziekenhuis

Door de komst van het Patiënten Servicepunt én een veranderde werkwijze bij de poliklinieken kunnen we u nog beter en sneller helpen. In onderstaande animatie ziet u hoe.

Patiënten Servicepunt

Deze inhoud kan vanwege de huidige cookie-instellingen niet weergegeven worden.

Om deze inhoud te kunnen zien, verander je cookie-instellingen.

Openingstijden Patiënten Servicepunt

OLVG Oost:

Maandag t/m zondag van 7.00 uur tot 21.00 uur

OLVG West: 

Maandag t/m zondag van 7.00 uur tot 21.00 uur

Vragen of suggesties? 

Neem dan contact op met het Patiënten Servicepunt:

Locatie Oost:

020 599 91 11
info@olvg.nl

Locatie West:

020 510 89 11
info@olvg.nl

Vragen over MijnOLVG: mijnolvg@olvg.nl 

Veelgestelde vragen

Bij het Patiënten Servicepunt kunt u terecht met al uw niet-medische vragen. Waar u als patiënt van OLVG voorheen met uw vragen bij diverse balies verspreid over het ziekenhuis terechtkon, bundelen we deze diensten nu op één locatie. Het Patiënten Servicepunt bevindt zich direct bij binnenkomst in de centrale hal, zowel op locatie Oost als locatie West.
Door de komst van het Patiënten Servicepunt én een veranderde werkwijze bij de poliklinieken kunnen we u nog beter en sneller helpen.

Heeft u een afspraak bij OLVG? Dan meldt u zich eerst bij het Patiënten Servicepunt. Zo weten we dat u er bent, controleren uw gegevens en wijzen we u de juiste route naar uw afspraak. Ook geven we graag antwoorden op vragen over MijnOLVG. 

U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht met al uw niet-medische vragen, waaronder:

  • uw inschrijving of wijziging van uw persoonlijke gegevens
  • voor het maken van een foto voor in uw medisch dossier
  • de plek waar u moet zijn voorafgaand aan uw afspraak
  • vragen over MijnOLVG
  • een speciale bezoekerskorting voor het parkeren op vertoon van uw inrijkaart
  • een aanvraag voor een kopie van uw medisch dossier, bijvoorbeeld röntgenbeelden
  • vragen over voorzieningen in het ziekenhuis
  • toestemming voor het delen van uw medisch dossier
  • kortingskaart voor parkeren

Wij vragen u om 10 tot 15 minuten eerder te komen. Zo heeft u voldoende tijd om bij binnenkomst uw handen te desinfecteren, vragen te beantwoorden bij het coronascreeningspunt en om u aan melden bij het Patiënten Servicepunt

Nee, dit is niet verplicht. Voorheen was dit wel het geval vanwege speciale regels voor bezoek in verband met het coronavirus. Wel kunt u op het Patiënten Servicepunt terecht met vragen. 

Bij de polikliniek kunt u terecht met uw medische vragen (zoals bijvoorbeeld: Moet ik nuchter zijn voor een onderzoek? of Kan ik ook zonder verwijzing terecht?) en voor uw afspraak met uw zorgverlener.

Om u nog sneller en efficiënter te helpen maken we in OLVG gebruik van MijnOLVG. Daarin kunt u een deel van uw afspraak thuis voorbereiden. Ook kunt u er onder meer uw afspraken bekijken, onderzoeksuitslagen inzien en korte vragen stellen aan de polikliniek. Verder kunt u uw medicatie, allergieën en persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen. En u ziet de brieven die uw zorgverlener naar bijvoorbeeld uw huisarts heeft gestuurd. Wanneer u uw gegevens in MijnOLVG goed invult, kunt u bovendien snel door naar de poli.  

Als u MijnOLVG niet kunt of wilt gebruiken, sturen wij u informatie over de afspraak via de post of via e-mail, of wij geven het op papier aan u mee. U kunt zelf kiezen wat u het meest prettig vindt.

Ja, wij kunnen u daarbij helpen. We hebben dan een geldig  identiteitsbewijs nodig ter controle van uw gegevens. Vervolgens krijgt u van ons een activatiecode waarmee u toegang krijgt tot het MijnOLVG-portaal. En we leggen u uit hoe de app werkt op het apparaat (smartphone, laptop, pc) dat u gebruikt. Online aanmelden is ook mogelijk via mijnolvg.nl.

OLVG wil veilige zorg bieden. Daarom moeten we zeker weten dat we de juiste gegevens koppelen aan de juiste persoon. Zo voorkomen we vergissingen en zorgen we ervoor dat we werken met de juiste gegevens uit het juiste medisch dossier.

In Nederlandse ziekenhuizen geldt voor alle patiënten de identificatieplicht. Wij vragen u bij een afspraak om een geldig legitimatiebewijs: een geldig paspoort of rijbewijs, een identiteitskaart of een verblijfsvergunning. Heeft u dit niet bij u, dan kunnen wij u mogelijk niet helpen.

Ja. Voorheen was er een aparte balie voor het aanvragen van een kopie Medisch Dossier, dit vindt nu plaats bij het Patiënten Servicepunt. U kunt ook online een aanvraag naar het Patienten Servicepunt sturen. Op www.olvg.nl/medisch-dossier vindt u alle informatie en het aanvraagformulier

Dat klopt. Vanaf 1 augustus geldt een speciale korting voor het parkeren op vertoon van de inrijkaart. Dit geldt alleen voor onze patiënten en bezoekers.