Wilt u iets kwijt over het OLVG? Bijvoorbeeld over de behandeling of verzorging in ons ziekenhuis van uzelf, een familielid of vriend? Plaats dan hier een bericht in ons digitale gastenboek

Jan Diek van Mansvelt, Broek in Waterland (maandag 13 maart 2017)

Hierbij graag mijn complimenten voor de goeie verzorging door alle medewerkers/sters van B5 (colonectomie), van dinsdag t/m zaterdagochtend. Fijn dat ik snel bijkwam en vroeg naar huis mocht: het gaat hier prima. Hierbij alvast bij voorbaat mijn excuus dat ik met niet al jullie gezichten / namen onhouden heb: bij een volgende ontmoeting kan ik zomaar 'niet herkennend' langs je heen wandelen. Jullie zijn met zo'n grote staf met zoveel goed verdeelde taken (schoonmaken, catering... medische expertise) en afwisselende diensttijden dat het mijn bevattingsvermogen (geheugen) te boven gaat. Daarom deze mail: hartelijk dank allemaal in gelijke mate. Vriendelijke groet, Jan Diek van Mansvelt

Inez Triëst, Amsterdam (maandag 27 februari 2017)

Ik wilde dr. B. M. Sondermeijer een compliment geven voor haar vakkundige en kordate optreden, toen ik op 25 dec jl. op de SEH werd binnengebracht. Naast mijn longprobleem constateerde zij een veel te laag Kaliumgehalte. Dit kan tot hartritmestoornissen leiden. En zelfs tot een hartstilstand. En ik wist werkelijk van niets! Het is dus werkelijk een zeer groot geluk bij een ongeluk geweest, dat ik hier terecht kwam. Ik werd allereerst naar de hartbewaking overgeplaatst. De volgende dag kon ik naar de longafdeling worden overgebracht. Ik knapte qua mijn longproblemen uiteindelijk goed op. Maar omdat ik zo misselijk bleef, liet dr. Sondermeijer op 30 dec een ëcho van mijn buik maken. Ik bleek een inmiddels chronische galblaasontsteking te hebben. Ook ontdekte zij, dat ik een verkeerd medicijn slikte tegen hoge bloedruk. Dit medicijn was voorgeschreven door mijn huisarts. En veroorzaakte het gevaarlijke lage kaliumgehalte. Als dr. Sondermeijer mij niet zo vakkundig had behandeld, had het weleens helemaal fout met mij af kunnen lopen. Ik wil haar dan ook een grote pluim geven voor haar vakkundige behandeling. En haar uit de grond van mijn hart bedanken. Voor mij voelt het alsof ik een tweede kans heb gekregen. Bedankt! Tevens wil ik het Olvg complimenteren met hun geweldige, en ook nog eens gratis Olliesysteem. Dit is werkelijk fantastisch. En een erg fijne en noodzakelijke afleiding en vermaak. Ook kun je zo contacten onderhouden via de mail en je nodige zaken regelen, tijdens je verblijf. Tenslotte wil ik het Olvg complimenteren met de dagelijkse voedsel en drink vertrekking. Ook dat is uitstekend. Het klinkt wellicht gek, maar al met al, ben ik achteraf bezien erg blij, dat ik in dit ziekenhuis (Olvg locatie Oost) terecht ben gekomen. En ook de klacht, die ik had over de schoonmaak op afd. C 8, is door de teamleider alhier, vakkundig aangepakt. Dus niets dan hulde. Tenslotte wil ik een ieder hier bedanken, die heeft bijgedragen aan mijn herstel. Een zeer dankbare groet van Inez Triëst

Henri de bakker, Gouda (maandag 27 februari 2017)

Kreeg vandaag een mail van mijn broer uit Amsterdam, als altijd onder behandeling in het bij ons gezin van oudsher (jaren 50 en 60) zo vertrouwde Onze Lieve Vrouwe Gasthuis. Tot zijn schrik nu nog slechts 4 koele letters. OLVG, waar staat dat voor? Waarom niet de mooie en duidelijke naam behouden? Gaan we ons schamen voor onze katholieke afkomst? Nee, het bestuur dat dit zo heeft besloten past schaamte! Henri de Bakker, radioloog, Gouda

Stephen Hodes , Muiden (donderdag 12 januari 2017)

Ik ben lang klant bij OLVG Oost en heel lang erg tevreden, waarvoor veel dank. Gisteren (11/01) was ik bij de poli dermatologie voor een ingrijp en ik was wederom zeer plezierig verrast door de stiptheid, de goede, bekwame, professionele en vriendelijke behandeling. OLVG is voor mij een voorbeeld van wat een ziekenhuis moet zij en al woon ik er niet meer in Amsterdam, het blijft mijn ziekenhuis. Ik wil alle medewerkers, doctoren, receptionisten, mensen in de winkels en horeca, verpleegkundigen, etc. etc. hiervoor bedanken!! Ga zo door......

Guven, Amsterdam (vrijdag 23 december 2016)

ik zou vandaag mijn uitslag krijgen van de onderzoeken.Helaas i.p.v. mijn arts was er een verpleegkundige die gezellig erover wou praten.Ik vond niet netjes dat ze mij niet op de hoogte hebben gesteld dat de arts er niet was,want dit afspraak was al 9 weken geleden gepland.Dus je weet niet wie je treft,wees voorbereid.Ben zeer teleurgesteld.

M. E. Diependaal- de Wit, Lisse (dinsdag 22 november 2016)

Mijn man is op 2-11 jl. in het OLVG (Oosterpark) gedotterd na een hartinfarct (stent geplaatst). Wij hebben die dag verbleven in de cardiologie lounge en hebben ons daar erg welkom en vriendelijk benaderd gevoeld. Er hing een ongedwongen sfeer. Er was van alles te eten en te drinken en toen we na de ingreep om etenstijd op de ambulance zaten te wachten die ons naar het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp terug zou brengen, kregen we allebei nog een warme maaltijd. Kortom, totaal geen ziekenhuissfeer en van alles aanwezig om de patiënt en zijn naasten/betrokkenen op hun gemak te stellen. Heel fijn dit mee te maken na alle voorafgaande aangrijpende gebeurtenissen!

Jan van Egmond, Katwijk (woensdag 26 oktober 2016)

GEACHTE DR. STOOKER, DR. OUDEMAN, DR. KROMMENDIJK en TEAM, Op maandagmiddag 13 juni 2016 heb ik een bypassoperatie ondergaan. Natuurlijk was dat wel iets om tegenop te zien... Maar als je in handen komt van bovengenoemde mensen, hoeft het geen probleem te zijn. ;-) Beste Dr. Stooker en team, Ik wil u hartelijk bedanken voor het voortreffelijke werk dat u hebt geleverd! Alles is prima genezen en ik heb geen enkele complicatie gekregen... De cardioloog van het Alrijne ziekenhuis keek met groot respect naar de manier waarop "alles" was "dichtgemaakt". "Vakwerk!", was zijn reactie. ;-) Op dit moment ben ik bijna klaar met revalideren en ik ben ook weer een beetje aan het werk! Verder wil ik de VERPLEEGKUNDIGEN bedanken voor de liefdevolle, prima verzorging! Bij een lichamelijke of geestelijke dip hielpen ze mij goed! Ik moest een beetje wennen aan de maaltijden, maar dat zullen wel meer mensen hebben. Thuis eet je meestal het lekkerst! Toch? NOGMAALS HARTELIJK BEDANKT! GA ZO DOOR, OLVG! Met een hartelijke groet, Jan van Egmond

Pieter Gorter, Assendelft (woensdag 26 oktober 2016)

Ik was op 24-10-2016 voor controle op de poli neurochirurgie in de wachtkamer bij OLVG West. Tijdens het wachten met meerdere patienten kregen wij koffie of thee met een koekje aangeboden! Ik wil dan ook de vrijwilligers die dat regelen hartelijk bedanken! Deze service vanuit OLVG naar de patienten geeft toch een fijn gevoel!

Vera de Heer, Amsterdam (vrijdag 14 oktober 2016)

Mijn complimenten hoe het gaat in het O.L.V.G. je wordt netjes te woord gestaan, je voelt je serieus genomen en er heerst een fijne sfeer onder het personeel. Ik had vanmiddag een afspraak bij de cardiologie en door mijn toedoen was er iets verkeerd gegaan, netjes opgelost. Ik sprak iemand anders en die had dezelfde mening, ik wilde dit even kwijt, heb zelf jarenlang in de zorg gewerkt in het Sint Jacob en weet hoe belangrijk het is al er een goede werksfeer heerst en dat is er bij jullie.

A. van Gelder , Amsterdam (woensdag 12 oktober 2016)

Ik ben precies een week geleden bij OLVG, locatie West geopereerd aan een wervelkanaalstenose. Het was m'n eerste ziekenhuisopname in m'n 67-jarige leven, dus wel even spannend! Alles is voorbeeldig en voorspoedig verlopen. Ook het voorbereidende werk op de afdeling Neurologie was uitstekend. Ik wil graag alle verpleegkundige en niet-verpleegkundige medewerkers alsook het administratieve personeel en ook natuurlijk dr. Lequin met zijn directe medewerkers bedanken voor de zorg, de zorgvuldigheid en duidelijkheid die ik voor, tijdens en na de dagbehandeling heb ervaren. Dat draagt zeker bij aan mijn herstel, dat inmiddels bijzonder goed verloopt! Ook de prettige sfeer op de afdelingen vond ik zeer aangenaam en stelde me zeer op mijn gemak. Bedankt allemaal!

Jolanda en Gendy Krijnen, Amsterdam (donderdag 6 oktober 2016)

Ik wil even de afdeling B3/Cardiologie/Lounge afdeling bedanken voor de goede behandeling van mijn man. Hij heeft een dotterbehandeling ondergaan. Het intakegesprek, behandeling en de nazorg waren erg goed. Het personeel erg vriendelijk en attent. Tevens was er voor de hele dag eten of drinken ter beschikking patient en partner, zelfs tot het avondeten aan toe. Bedankt allemaal.

Richard Massee, Amstelveen (vrijdag 30 september 2016)

Groot compliment aan de verpleging, artsen, servicemedewerksters voor de TOP verzorging op de afdeling observatorium en cardiologie!

Pieter Gorter, Assendelft (maandag 19 september 2016)

Ik ben op 14-09-2016 in OLVG-West geopereerd aan een Lumbale-Stenose L2 / L3. door Dr.G.J.Bouma de operatie is prima verlopen ! Ik wil dan ook Dr.G.J.Bouwma en zijn OK team heel hartelijk bedanken voor de prima zorg ! En ook alle verpleging van de afdeling Neurochirurgie ! Vriendelijk groet, Pieter Gorter

Frank Elsenburg, Amsterdam (woensdag 14 september 2016)

Naar aanleiding van mijn opname op 12 en 13 september 2016 het volgende. Ik beschouw niets in het leven als vanzelfsprekend. Graag wil ik het gehele verpleegteam van Urologie afd 7A van harte bedanken voor de wijze waarop ze mij hebben verzorgd. Met name Lisa, Anton en Anke komen in aanmerking voor een onmiddelijke salarisverhoging. Groet Frank Elsenburg.

Eelco Goosen , Amsterdam (maandag 5 september 2016)

Graag laat ik u weten onder de indruk te zijn van de nazorg die mij geboden is door de medewerkers van de afdeling dermatologie. Afgelopen woensdag verscheen ik zonder afspraak bij de balie, omdat ik na een AIN behandeling een week daarvoor nog steeds veel pijn had. Ik was verbaasd en opgelucht dat ik direct bij dokter Caïro terecht kon. Bij haar was er ruimte voor mijn emoties en mijn bezorgdheid. De menselijke benadering heeft mij geraakt en mijn herstel positief beïnvloed. De geplande belafspraak met dokter Caïro heb ik eveneens als zeer plezierig ervaren. Haar professionaliteit en haar empatisch vermogen zijn opvallende eigenschappen. Zij verdient een groot compliment.

Sanja van der lugt , Diemen (donderdag 25 augustus 2016)

Opname 12-8 / 23-8 op B5. Professioneel, betrokken, communicatief en meedenkend. Dank dus aan al uw medewerkers. Een speciaal bedankje aan de 'meesterprikkers' Marieke (?) en Nasr en aan de verpleegkundige i.o. Daphne, die zo zorgvuldig de maaghevel verwijderde.

MJJ Piet, Amsterdam (maandag 22 augustus 2016)

Beste medewerkers OLVG, Op 17 augustus heb ik een infiltratie laten doen in het heupgewricht. Omdat het bij mij moeilijk ging, moest het een paar keer gebeuren. Ik ben dr. H.J. van der Woude dankbaar, die erbij gehaald werd en aanbood het zelf nog een keer te proberen. Dezelfde avond was de pijn al minder en tot nu toe nog steeds minder pijn. Na maanden van pijn ben ik nu een gelukkig mens. Ik weet dat het waarschijnlijk tijdelijk is, maar ik geniet nu van elke dag. Carpe Diem. De vriendelijkheid van betrokken medewerkers deed mij goed. Dank daarvoor.

P. Huis in 't Veld, Amsterdam (maandag 15 augustus 2016)

Beste medewerkers van de dagbehandeling (orthopedie). Ik ben erg onder de indruk van de professionaliteit en zorg omtrent de operatie van mijn gebroken pols. Verpleging, anesthesie, radiologie, chirurgen, gipskamer, top team. Veel dank, Philip

Anne Coos, Amsterdam (maandag 15 augustus 2016)

Aan de medewerkers van de gipskamer. Onlangs waren vrienden van ons uit München, bij jullie om het gips van de arm van hun kleine zoontje te vervangen. Ze waren zo opgetogen over de manier waarop de medewerkers hen tegemoet kwamen. Zo aardig, zo lief voor het jongetje en zo goed in de informatie voorziening. Ze raakten er niet over
uitgepraat. Ik hoop dat dit bericht de betreffende medewerkers bereikt.

Saskia, Amsterdam (donderdag 28 juli 2016)

Ik wil de mensen van de afdeling radiologie, vooral de laboranten, heel erg bedanken. Ik was er op 27-07-2016 voor een foto van mijn voet, waaruit bleek dat ik een gebroken teen had. Ik had geen batterij meer en mijn mobiel was dus zo goed als leeg en ik mocht bellen met hun telefoon. Dat was heel erg aardig en top. Echt! Toen ik aankwam op de SEH voor verder beleid werd ik ook heel goed geholpen. Ik werd heel snel geroepen en er werd erg goed uitgelegd wat ik wel en niet moest toen. Toen nog iemand die het verband ging aanleggen. Eigenlijk allemaal hetzelfde. Heel erg aardig en duidelijk en heel belangrijk, er werd even tijd genomen voor de patiënt. Ik hoop dat mijn teen snel heelt. :-)