Uw dossier online inzien?
In MijnOLVG kunt u uw persoonlijke gegevens van OLVG inzien en beheren. U kunt bijvoorbeeld uw afspraken bekijken, onderzoeksuitslagen inzien en korte vragen stellen.
Lees verder
Binnen OLVG is ZorgDomein niet meer weg te denken als digitaal instrument om informatie veilig en compleet binnen te krijgen bij een aanvraag of een verwijzing. Accountmanager eerste lijn Marieke Poel is blij dat steeds meer verwijzers de weg via ZorgDomein gevonden hebben. Toch vraagt ZorgDomein voortdurend aandacht.
Marieke: ‘ZorgDomein is een dynamisch geheel dat telkens opnieuw geëvalueerd en bijgesteld moet worden. Om die reden gaan we in 2018 wederom per specialisme evaluaties organiseren. Ook de harmonisatie van het aanbod van beide locaties staat op de agenda. Daarnaast blijft het verwerken van de orders een belangrijk aandachtspunt. OLVG belt in principe na de verwijzing de patiënt voor een afspraak, maar de patiënt kan echter ook altijd zelf bellen met het nummer op het patiëntbericht.’
Afgelopen jaar was het eindelijk zo ver dat OLVG extra vragen bij de verwijzingen kon stellen. Zoals het toevoegen van de KOPAC-uitslag bij een afwijkend uitstrijkje, of de vraag of de patiënt antistolling gebruikt. Hier was al langere tijd behoefte aan, en OLVG maakte dit met een wijzigingsverzoek vanuit de regio Amsterdam mogelijk. Ook diende OLVG een verzoek in om de verwijzers in ZorgDomein te kunnen laten aangeven of de patiënt de Nederlandse taal onmachtig is, doof, slechthorend of laaggeletterd. Op die manier kan OLVG het consult beter voorbereiden. Dit verzoek is ingediend, maar nog niet gehonoreerd.
Bekijk hier het overzicht van alle cijfers over 2017.