Meer informatie over MijnOLVG
In MijnOLVG kunt u uw persoonlijke gegevens van OLVG inzien en beheren. U kunt bijvoorbeeld uw afspraken bekijken, onderzoeksuitslagen inzien en korte vragen stellen.
Lees verder
020 894 23 44
Op OLVG, locatie West werken we met een routesysteem. Elke afdeling of polikliniek heeft een eigen routenummer. Vanaf de hoofdingang kunt u de juiste looproute volgen.
Vanaf maandag 22 november 2021 kunt u tussen 21.00 uur en 06.00 uur gebruikmaken van de nachtingang op -1, direct onder de hoofdingang. Een voetgangerspad vanaf de hoofdingang leidt u naar deze nachtingang, ongeveer 10 meter verderop.
Bij de poliklinische apotheek op OLVG locatie West kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag, geneesmiddelen ophalen.
Om van de diensten van de apotheek in OLVG gebruik te kunnen maken, is inschrijven niet nodig. Wel vragen wij u om het “toestemmingsformulier medicatieoverdracht Poliklinische Apotheek” in te vullen. U geeft met dit formulier toestemming voor het elektronisch uitwisselen van uw medische gegevens naar andere zorgverleners.
Als u zich wilt inschrijven bij de OLVG apotheek moet u uw legitimatiebewijs en het pasje van uw zorgverzekeraar meenemen.
Waarom inschrijven handig is:
Als u zich weer wilt uitschrijven bij de OLVG apotheek, kunt u dit aangeven in de apotheek.
Wij controleren altijd welke medicijnen uw zorgverzekeraar vergoedt. Medicijnen die niet worden vergoed, moet u zelf betalen. Dat kan contant of via pinbetaling.
Voor elk recept dat u bij een apotheek inlevert, betaalt u de kosten van het medicijn en de kosten van de zorg. Deze kosten vallen onder uw wettelijke eigen risico. In 2022 is dit verplicht eigen risico vastgesteld op 385 euro. Heeft u bij het afsluiten van uw zorgverzekering gekozen voor een aanvullend hoger eigen risico? Houd hier dan ook rekening mee.
Bij alle hulpmiddelen dient u de rekening zelf direct te betalen, omdat wij geen overeenkomst hiervoor hebben met de zorgverzekeraars. Het gaat hier om bijvoorbeeld test-strips voor bloedglucosemeters of verbandmateriaal.
Spoedzorg is duurder. Op werkdagen na 18.00 uur en op zondagen en feestdagen hanteren wij een hoger tarief voor onze diensten. Wij brengen de volgende kosten in rekening:
Dit tarief is hoger dan u overdag in uw eigen apotheek betaalt. Dat heeft te maken met hogere personeelskosten vanwege werktijden in avond-, nacht- en weekenduren.
Woont u in de regio Amsterdam en kunt u uw medicijnen niet zelf ophalen? Informeer bij onze apotheek naar de mogelijkheid om uw medicijnen thuis te laten bezorgen.
Heeft u medicijnen thuis die over datum zijn of niet meer worden gebruikt? Lever ze in!
Weggooien via de gootsteen of in de prullenbak belast het milieu en kan op den duur ook het drinkwater verontreinigen. Wij nemen deze middelen in en laten ze op de juiste manier vernietigen.
Heeft u een vraag of suggestie en weet u niet waar u terecht kunt? Neem dan contact op met het de receptie bij de hoofdingang. De medewerkers proberen uw vraag te beantwoorden, of verwijzen u door naar de juiste afdeling.
Stelt u uw vragen liever niet aan de balie? Geef dit dan aan. De Poliklinische Apotheek 24/7 heeft een aparte spreekkamer voor een gesprek met een apotheker of apothekersassistent.
Heeft u een tip of verbetersuggestie? Dan horen wij dat graag. Mail uw suggestie door naar informatie@olvg.nl en wij sturen uw bericht door naar de verantwoordelijke persoon in de organisatie. Zo maken we samen de zorg elke dag beter.
Bent u ontevreden over uw behandeling, maar levert een gesprek met de betrokken arts of verpleegkundige niet voldoende op. Of vindt u het lastig om in een gesprek uw kritiek te uiten, zoek dan contact met onze klachtenfunctionaris. Samen bekijkt u dan de mogelijkheden om tot een goede behandeling van uw klacht te komen. Ook kunt u bij de klachtenfunctionaris terecht voor een advies over of hulp bij de aanpak van uw klacht. Hier vindt u meer informatie over het indienen van een klacht.
Lees hier de privacyverklaring patiëntgegevens.